Úvodní stránka » Aktuality » Školní výlet Lipno

Školní cykloturistický výlet Šumava

V týdnu od 19. do 23. června vyrazili žáci páté třídy a druhého stupně spolu se šestičlenným pedagogickým dozorem na školní cykloturistický výlet. Cílem naší cesty byla Nová Pec, malá obec nacházející se v srdci Šumavského národního parku.

Samotná cesta na místo nám rychle utíkala a díky ochotě Českých drah byla i velmi pohodlná, neboť pro naši početnou skupinu vyčlenili celý vagón. Po příjezdu na místo jsme se ubytovali v překrásném a stylovém penzionu Mauritz, který se na celý týden stal naší základnou. Pondělní odpoledne jsme věnovali zejména aklimatizaci, vybalování a nabírání sil na druhý den.

V úterý nás už však čekal bohatý program. Cyklisté šlápli do pedálů a vyrazili do Informačního centra ve Stožci, kde shlédli dokument o národním parku Šumava a poté je čekal výšlap na Plešné jezero. Pěší se pěkně po svých na Plešné jezero vyškrábali také. Odměnou za naše výkony nám byl nezapomenutelný výhled na jedno z našich ledovcových jezer a také na vrcholek hory Plechý. Po sestupu do základního tábora jsme si užívali zasloužený odpočinek korunovaný výbornou večeří.

Středa byla pro pěší ve znamení túry do Stožce, kde absolvovali stejný program jako cyklisté o den dříve. Cyklisté se projeli podél Schwarzenberského kanálu a podívali se i do Rakouska, odkud se nám živí a zdraví vrátili zpět. Zatažená obloha nevěstila nic dobrého, proto jsme byli rádi, že jsme se stihli včas vrátit do našeho penzionu.

Ve čtvrtek si cyklisté projeli nejdelší ze všech naplánovaných okruhů. Vydali se do Frymburka, svezli se přívozem přes Lipno a vydali se ze svých posledních sil. Pěšáci vyrazili do obce Bližší Lhota, vzdálené asi 8 kilometrů od naší základny, kde počkali na přívoz. Ten je zavezl do městečka Horní Planá, které si prohlédli, navštívili místní informační centrum, zjistili mnoho zajímavých informací a pochutnali si na výtečné zmrzlině. Po příjezdu a příchodu na penzion nás čekal poslední večer a s ním spojené opékání špekáčků a balení.

V pátek ráno po snídani jsme dobalili poslední věci, uklidili nepořádek na pokojích, naložili zavazadla a kola do přistaveného náklaďáčku a vyrazili na nádraží v Nové Peci, odkud nás vláček dovedl do Vlašimi. Tam na nás čekal domluvený autobus, který nás odvezl až před školu, kde si unavené výletníky přebrali šťastní rodiče.

Celý výlet se nesl v přátelské atmosféře, všichni jsme celý týden přežili ve zdraví a domů jsme se vrátili plní báječných zážitků.